Nyelvtan: Viszonyszók ( igekötők + segédigék)

Sziasztok!

Új témakörbe kezdtünk, ahol a viszonyszókkal kezdtünk megismerkedni. A tanév elején írtunk ábrát a füzetbe, ahol leírtuk és többször meg is beszéltük a tanév során, hogy mi a különbség az alapszófajok és viszonyszók között. 3 szempontot vizsgáltunk, hogy jellemző-e: önálló jelentés, toldalékolhatóság és a mondatbeli szerep.

A következő órán, azaz április  20-án (kedden) számonkérés lesz!!! Elvileg erre már az iskolában fog sor kerülni. Ha mégsem, akkor aznap felteszem ide a linket, amire kattintva ki tudjátok tölteni a dolgozatot. Ne egész órás számonkérésre számítsatok, így 8:00-8:20-ig tudjátok kitölteni!  

Nézzétek meg az alábbi videót még egyszer vagy akár többször, ahol nagyon érhetően magyarázzák el a viszonyszókat és a csoportjait:

 

https://www.youtube.com/watch?v=C-6U9pNm7og

A tananyagot a tk. 135-136. oldalán találjátok. Olvassátok el hozzá összegzésként a tk. 137. oldalán található, „Gondolatgyűjtő” címet viselő, zölddel besatírozott részt!


A számonkérés a viszonyszókhoz kapcsolódik, de a MONDATSZÓKAT NEM kérdezem!!

A következő linken található feladatot végezzétek el:

https://learningapps.org/10006135  Nem kell visszaküldeni!

Mf.: 77.o./2. a; Nem kell visszaküldeni!

Mf.: 78.o./3. Kérem visszaküldeni! (1. példa: felad: E./2., jelen idő, felszólító mód -> add fel

                                                                                      T./3., jövő idő -> fel fogják adni)


Jó munkát kívánok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyelvtan: Témazáró - Ige, igenevek

Irodalom: Szövegértés (kompetencia) III.

A francia forradalom