Nyelvtan: Viszonyszók ( igekötők + segédigék)
Sziasztok!
Új
témakörbe kezdtünk, ahol a viszonyszókkal kezdtünk megismerkedni. A
tanév elején írtunk ábrát a füzetbe, ahol leírtuk és többször meg is beszéltük
a tanév során, hogy mi a különbség az alapszófajok és viszonyszók között. 3
szempontot vizsgáltunk, hogy jellemző-e: önálló jelentés,
toldalékolhatóság és a mondatbeli szerep.
A következő órán, azaz április 20-án (kedden) számonkérés
lesz!!! Elvileg erre már az iskolában fog sor kerülni. Ha mégsem, akkor aznap
felteszem ide a linket, amire kattintva ki tudjátok tölteni a dolgozatot. Ne
egész órás számonkérésre számítsatok, így 8:00-8:20-ig tudjátok
kitölteni!
Nézzétek meg az alábbi videót még egyszer vagy akár többször, ahol
nagyon érhetően magyarázzák el a viszonyszókat és a csoportjait:
https://www.youtube.com/watch?v=C-6U9pNm7og
A tananyagot a tk. 135-136. oldalán találjátok. Olvassátok el hozzá összegzésként
a tk. 137. oldalán található, „Gondolatgyűjtő” címet
viselő, zölddel besatírozott részt!
A számonkérés a viszonyszókhoz kapcsolódik, de a MONDATSZÓKAT
NEM kérdezem!!
A következő linken található feladatot végezzétek el:
https://learningapps.org/10006135 Nem kell visszaküldeni!
Mf.: 77.o./2. a; Nem kell visszaküldeni!
Mf.: 78.o./3. Kérem visszaküldeni! (1. példa: felad: E./2., jelen idő, felszólító mód -> add fel
T./3., jövő idő -> fel fogják
adni)
Jó munkát
kívánok!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése